Gimnazjum nr 24 im. Henryka Jordana w Zabrzu
  • foto07.jpg
  • foto04.jpg
  • foto03.jpg

Sprawozdanie z wycieczki do Berlina 13-15 V 2011r.

Dnia 13 maja 2011 r. o godz. 7.00 grupa 43 uczniów Gimnazjum nr 24 w Zabrzu, pod opieką nauczycieli: p. mgr Urszuli Pudo, p. mgr Aleksandry Klajnert, p. mgr. Łukasza Rogowskiego i p. mgr. Tomasza Kurka, wyjechała na trzydniową wycieczkę do Berlina.

Pierwszego dnia około godziny 14.00 dojechaliśmy do centrum miasta, gdzie zwiedzaliśmy kolejno:

- pozostałości Muru Berlińskiego,

- Checkpoint Charlie,

- pomnik ofiar Holokaustu,

- cmentarz żołnierzy radzieckich.

Na zakończenie dnia odbyliśmy spacer po słynnym berlińskim centrum handlowym Arkaden na Potsdamer Platz. Około godz. 19.00 dojechaliśmy do hotelu Urban Social, który był naszym punktem noclegowym. O godzinie 19.30 cała grupa zjadła smaczną obiadokolację, a następnie wybraliśmy się na krótki spacer po okolicy i o 21.00 wróciliśmy do hotelu na nocleg.

Następnego dnia cała grupa spotkała się na śniadaniu o godz. 7.30, po którym ruszyliśmy zwiedzać zabytki Niemiec:

- wieża telewizyjna,

- Muzeum Pergamońskie,

- katedra berlińska (Berliner Dom),

- Alexanderplatz,

- Muzuem Holokaustu,

- Reichstag (Gmach Parlamentu Rzeszy w Berlinie),

- Brama Brandenburska.

Na zakończenie interesującego dnia odbyliśmy krótki spacer po Alexanderplatz i około 19.00 wróciliśmy do hotelu na obiadokolację. Na wieczór zaplanowaliśmy dla młodzieży dwugodzinną dyskotekę.

Trzeciego dnia o godz. 9.00 po zjedzonym śniadaniu wykwaterowaliśmy się z hotelu i przejechaliśmy do Tropical Islands w miejscowości Krausnick. To największy tropikalny park rozrywki i wypoczynku. Jest to największa na świecie hala samonośna w Europie. Po sześciogodzinnej wyśmienitej zabawie wyjechaliśmy do Polski. Około godz. 22.30 zadowoleni, cali, zdrowi i wypoczęci zajechaliśmy na miejsce zbiórki nieopodal gimnazjum.

Kierownik wycieczki: mgr Łukasz Rogowski

Linki
Partnerzy szkoły

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Aby dowiedzieć się więcej na temat plików cookie, których używamy i jak je usunąć, zobacz naszą politykę prywatności.

Akceptuję Politykę prywatności na tej stronie.